Специални кафета Specialty Coffee от Колумбия

Показване на 9 резултата

Кафе от Колумбия

Общ Преглед

Профил на държавата

  • Размер – 1 138 910 кв. км.
  • Столица – Богота
  • Главен пристанищен град – Буенавентура, Картахена
  • Население – 47 220 856 (юли 2016 г.)
  • Говорими езици – Испански (официален)

Профил на производителя

  • Население, занимаващо се с кафе – 600 000 фермери (приблизително)
  • Обичаен размер на фермата – 1–5 хектара
  • Годишен износ – 11–13 милиона торби виж още

Профил на кафето

  • Региони на растеж - Antioquia, Boyacá, Caldas, Cauca, Cesar, Caquetá, Casanare, Cundinamarca, Guajira, Huila, Magdalena, Meta, Nariño, Quindío, Risaralda, Santander, Tolima, Valle
  • Често срещани сортове - Bourbon, Castillo, Catimor, Caturra, Colombia, Typica
  • Методи за обработка - Washed
  • Размер на торбите - 70 кг
  • Периоди на прибиране:Cauca + Nariño - Май–Юли (main), Ноември–Януари (fly); Huila - Ноември–Януари (main), Май–Юли (fly)
  • Обичайно пристигане - целогодишно

    История

Кафето идва в Колумбия в края на 1700 г. с йезуитски свещеници, които са сред испанските колонисти, а първите насаждения са в северната част на страната, в департаментите Сантандер и Бояка. През 19-ти век растенията се разпространяват в страната, макар и с по-малък среден размер на стопанството от по-често срещаните в други страни производители в Латинска Америка.

Търговското производство и износ в Колумбия стартира през първото десетилетие на 1800-те, но остава до известна степен ограничено до 20-ти век: Създаването на Federación Nacional de Cafeteros de Colombia (известен още като FNC, виж по-долу)(от испански, Национална федерация на производителите на кафе в Колумбия) през 1927 г. е огромен тласък за националната кафе промишленост, а Колумбия бързо се утвърди като основен регион за отглеждането му, съревновавайки Бразилия и Виетнам за титлата “най-добър световен производител”.

Колумбия все още произвежда изключителен “Арабика” сорт и въпреки че страната претърпява пречки и по-ниски добиви от огнище на ръжда на кафе-листа в началото на 2010-те, производството доста се възстановява благодарение на развитието и разпространението на устойчиви на болести растения, както и агресивни лечебни и превантивни техники.

Регионалност

Размерът на Колумбия сам по себе си със сигурност допринася за различните профили, които нейните 20 отдела за отглеждане на кафе (от общо 32) изразяват в чашата, но дори в рамките на растежните региони има изобилие поради микроклимата, създаден от планински терен, модели на вятъра, близост към екватора и, разбира се, различия в сортовете и техниките за обработка.

Северните региони на Колумбия (напр. Санта Марта и Сантандер) предлагат пълноценен продукт с по-малко яркост и щракване, поради техните по-високи температури и по-ниска надморска височина; централният „coffee belt“ на Антиокия, Калдас и Куиндио, където между другото се намира по-голямата част от производството в страната, произвежда онези лесни за пиене видове „смес за закуска“, с мека ореховност и голяма сладост, но ниска киселинност. Югозападните департаменти на Нариньо, Каука и Уила са склонни да имат ферми на по-голяма надморска височина, което се проявява в по-сложна киселинност и повишена флоралност в профилите.

За да се възползва от този широк спектър от вкусове и да подчертае разнообразието, налично за печещите и потребителите от една и съща държава, асоциацията на производителите на кафе е започнала да предоставя отличения по произход и е разработила агресивни маркетингови кампании, целящи да засилят сигналите на регионите към купувачи по целия свят.

Национална Федерация за Производители на Кафе

Основана през 1927 г., Federación Nacional de Cafeteros de Colombia (известна още като the National Federation of Coffee Growers, оттук и съкращението „FNC”) е голяма неправителствена организация, която предоставя голямо разнообразие от услуги и подкрепа на производителите в Колумбия, независимо от размера на техните земевладения или обема на тяхното производство. Маркетинговото звено на FNC разработва кампании за насърчаване не само на международната консумация на колумбийско кафе, но и напоследък на вътрешната консумация на колумбийски кафета със специален клас. (Създаването на персонажа на Хуан Валдес през 50-те години е най-яркият пример за външна реклама, която е изградила репутацията на FNC; създаването и разпространението на кафенета Хуан Валдес в Колумбия също продължава мисията на институцията да увеличава вътрешното потребление.)

FNC също така гарантира покупна цена за всяко кафе, отглеждано в Колумбия, което осигурява известна финансова сигурност на земеделските колумбийски производители: Те имат възможност да намерят частни купувачи или да проникнат на специализирани пазари, или могат да пуснат продукта си на FNC и да получат донякъде стабилна (макар и по-скоро стандартна, повлияна от световния пазар на стоки) цена по всяко време на годината. Това е предназначено да елиминира някои от пазарния натиск и да осигури надежден доход за сектора на кафето, въпреки че е подложено и на критика за десентивиране на развитието на суперспециализирани партиди и микропартиди.

Научното звено на колумбийската организацията, Cenicafé, е посветено на изследвания, разработка, разпространение и подкрепа в цяла Колумбия. Широкообхватна разширителна служба, в която работят над 1500 полеви работници, е разположена, за да се срещне и консултира със земеделските производители относно управлението на почвата, техниките за обработка, подбора на сортовете, профилактиката и лечението на болести и други селскостопански аспекти на отглеждането. Данък се налага върху целия износ на производство, за да се финансира тази работа, както и другите разпоредби и защити, които FNC предлага, независимо от участието на производителя или използването на услуги, пазар и програми на FNC.

FNC също изгради и управлява тематичен парк в Quindío, Колумбия (Parque Nacional del Café), в сътрудничество с Департаментския комитет на производителите на кафе в Quindío: В него се намира музей на историята на кафето, кафе-градина, пример за традиционна фермерска къща и влакче в увеселителен парк, наречено „La Broca“.  скрий