Специални кафета Specialty Coffee от Етиопия

Показване на 10 резултата

Кафе от Етиопия

Общ преглед

Профил на държавата

  • Размер – 1 104 300 кв. Км
  • Столица – Адис Абеба
  • Търговски град – Dire Dawa
  • Население – 102 374 044 (май 2017 г.)
  • Говорими езици – амхарски (официален), оромо, сомалийски

Профил на производителя

  • Население, занимаващо се с кафе – приблизително 700 000
  • Среден размер на фермата – 1 хектар или по-малко
  • Годишен износ – 3,5 милиона торби виж още:

Профил на кафето

  • Региони на растеж - Sidama (включително Yirgacheffe), Harrar, Limu, Djimma, Lekempti, Wallega, Gimbi
  • Често срещани сортове - наследствени сортове на Етиопия, включително Kudhome, Gesha, Djimma и други
  • Метод / и на обработка - washed, natural
  • Класифициране за конкретна държава - Класове 1–9 (Gr 1–2 специални; Gr 3–9 търговски)
  • Размер на торбата - 60 кг
  • Период на събиране на реколтата - октомври – януари
  • Типично пристигане - април – юни

История

Сред страните производителки, Етиопия притежава почти легендарен статут не само защото е „родното място“ на кафето Арабика, но и просто защото е различна от всяко друго място в света на този занаят. За разлика от по-голямата част от страните, отглеждащи растението, то не е въведено като парична култура чрез колонизация. Вместо това, отглеждането, преработката и пиенето на кафе е част от ежедневния начин на живот и е било така в продължение на векове, откакто дърветата са открити, че растат диво в горите и рано или късно са започнали да се отглеждат за битова употреба и търговска продажба.

От външна гледна точка това добавя към голямата сложност, която прави кафето на Етиопия толкова трудно да се разбере напълно - в културно, политическо и икономическо отношение, както и просто кулинарно. Като добавим и факта, че генетичното разнообразие тук е несравнимо в световен мащаб - само в кафето на Етиопия има 99% повече генетичен материал, отколкото в целия останал свят - и резултатът е мечтата на любителя на кафето: няма кафета за които се говори с такова възхищение и любов като тези от Етиопия.

Един от другите уникални аспекти на производството на продукта в Етиопия е, че вътрешното потребление е много високо, тъй като напитката има толкова важна роля в ежедневието на етиопците: Около половината от годишното производство на 6,5 милиона торби в страната се консумира у дома, с около 3,5 милиона изнесени торби.

Кафето все още често се ползва като част от „церемониална“ подготовка, начин за събиране на семейство, приятели и съдружници около маса за разговор и общност. Най-възрастната жена от домакинството ще го изпече в тиган и ще го смели прясно, преди да го смеси с гореща вода в тенджера, наречена джебена. Тя сервира силната течност в малки чаши, след което добавя прясна вряща вода, за да го приготви още два пъти. Процесът отнема около час от началото до края и се счита за редовно проявление на гостоприемство и общество.

По-голямата част от фермерите в Етиопия са дребни стопани и фермери за издръжка, с по-малко от 1 хектар земя на парче; в много случаи е някак по-точно да опишеш реколтата като „градинско кафе“, тъй като дърветата понякога растат в повече градинска или горска среда, отколкото това, което си представяме като поле на земеделска земя. Има някои големи частни имоти, както и кооперативно дружество, включващо комбинация от малки и по-средни стопанства, но средният производител расте сравнително много малко за търговска продажба.

Обработка и профил

Има няколко начина за приготвяне в пазара в Етиопия. Големите имения са частна собственост и се управляват от наемна работна ръка; зърната често се берат, обработват и смилат върху имота. От другата страна на спектъра, „градинско кафе“ се донася от фермер под формата на череша до най-близката или най-удобната станция за миене, където се продава и смесва с партиди на други фермери от Етиопия и се обработва според желанията на пералната станция . Членовете на кооперацията ще донесат тяхната череша, за да се претеглят и приемат в кооперативна станция за миене, където има повече проследимост до нивото на производителя според списъците на членовете на кооперацията.

Профилът на кафетата от Етиопия ще варира в зависимост от редица фактори, включително разнообразие, процес и микрорегион. Като общо правило, естествените преработени кафета ще имат много по-изразени плодови и дълбоки шоколадови тонове, често с малко винена характеристика и сиропирано тяло. Washed кафета ще бъдат по-леки и с по-изразена киселинност, въпреки че индивидуалните характеристики ще варират.

Harrar почти винаги се обработват естествено или „сухи“ и имат отчетливо шоколадов, ядков профил, който отразява малко по-сухия климат, в който расте.

Сидама е голям район за отглеждане на реколта на юг и включва Гуджи и известния Yirgachefe.

Ето една основна разбивка на това, което търсим в кафетата от някои от микрорегионите на Yirgachefe, в района на Сидама.

ADADO: Нежни костилкови плодове с цитрусови и флорални слоеве, които създават приятна балансирана структура.

ARICHA: Сложна и почти тропическа, със сочна плодова основа и захарна, флорална сладост.

BERITI: Изтъкнати цветя, подплатени с кремообразен цитрус.

CHELCHELE: Сладко от варена захар, по-скоро карамел или карамел, бадем и флорален цитрусов обертон.

KOCHERE: Плодов чай ​​с цитрусови и костилкови плодове.

KONGA: Праскова и кайсия - по-флорални костилкови плодове - заедно със силен, тръпчив цитрус.

** Относно имената на места в Етиопия: Има много объркване и непоследователност по отношение на имената на места в Етиопия, отчасти поради факта, че амхарският не използва римска азбука, както английския. Следователно не е непременно неправилно да се пише регионът като Yirgacheffe, Yirgachefe или дори Yirga Chefe. За яснота избрахме набор от стандартни изписвания за цялата компания, но има различни начини за тълкуване на фонетичния правопис на определени места.

Що се отнася до Сидамо срещу Сидама, беше обърнато на вниманието ни, че „Сидамо“ е малко пренебрежителен вариант на името на мястото и вместо това решихме да използваме по-приемливия Сидама.

Етиопската Стокова Борса

Стоковата борса на етиопия (Ethiopian Commodity Exchange - ECX) е създадена от правителството на Етиопия през 2008 г. с намерението да демократизира достъпа на пазара до фермери, отглеждащи боб, царевица, кафе и пшеница, наред с други стоки. Тъй като фермерите в Етиопия обикновено притежават много малки парцели земя и до голяма степен са фермери за препитание - отглеждат какви култури са необходими за домакинството и продават излишъка в брой - беше решено, че стандартизацията ще бъде най-егалитарният начин за подобряване на икономическото здраве и стабилност в селскостопанския сектор.

ECX се стреми да премахне бариерите пред продажбата, като предостави на фермерите в Етиопия отворен, публичен и надежден пазар, на който да продават своите продукти на определена и относително стабилна цена. В самото си начало правилата на Стоковата борса на Етиопия диктуваха, че всеки продукт, които не се произвежда от частен имот или кооперация, се изисква да се продава чрез борсата, която установява гарантирана цена и продажба за земеделските производители, но по дизайн тя приема „специалността” от кафето и го превръща в стока - избягвайки всяка проследимост, освен най-основната регионална и степенна информация.

Част от дефиницията на „стока“ е, че тя трябва да бъде сменяема: Например, 100 торби от Washed Yirgacheffe от клас 1, закупени през декември, трябва да бъдат с еквивалентно качество на 100 торби от Washed Yirgacheffe от клас 1, закупени през август. Продуктите се оценяват въз основа на тяхната еднородност, чистота и наличие или липса на дефект, без да се вземат предвид вкусовите нотки.

След оттегляне от индустрията за специализирани кафета и няколко кръга на интензивни преговори, по-късна итерация установи, че информацията от измиващите станций се предоставя след закупуването на продукта, макар че със сигурност проследяването им до отделните производители ще се окаже невъзможно.

През март 2017 г. Стоковата борса на Етиопия гласува да разреши директни продажби на кафе от отделни станции за миене, което не само ще позволи по-голяма проследимост, но и ще позволи повторни покупки и изграждане на взаимоотношения по цялата верига - промяна, която увеличава потенциала за по-високи цени за фермерите. Тепърва ще се види какво въздействие ще имат по-голямата проследимост и по-директните продажби върху специалните кафета от Етиопия, но индустрията изглежда оптимистична. скрий